Wat betekent instroom?
Instroom omvat alles rond de presentatie van het bedrijf richting potentiële nieuwe werknemers. Het werkgeversmerk van de organisatie moet staan als een huis.
De reputatie die je als werkgever opbouwt, en het beeld wat buitenstaanders hebben van het bedrijf als werkgever, is van cruciaal belang in het aantrekken van nieuw personeel. Je bouwt dit imago op door bijvoorbeeld een efficiënt wervings- en selectietraject.

Onze diensten
Diensten die wij aanbieden en onderwerpen waarin wij kunnen ondersteunen en/of adviseren, zijn onder andere:
- (Interim/Corporate) recruitment
- Campus recruitment
- Employer branding
- Werken-bij website
- Onboarding
- Tools
- Gesprekstechnieken
- Wet- en regelgeving

Campus Recruitment
Campus recruitment richt zich op het werven van jong talent, voor (afstudeer-)stages, traineeships en starters-banen. Het doel is om de organisatie als aantrekkelijk leerbedrijf of werkgever neer te zetten en de studenten uit te nodigen om op de openstaande vacatures te solliciteren.
Eerst wordt er een uitvoerige intake gehouden om de organisatie te leren kennen en de wensen te bespreken. We stellen een strategisch plan op met concrete acties, die nodig zijn om de doelgroep te bereiken.
Ook het ‘voorwerk’ dat hierbij komt kijken, zoals een doelgroep- en marktanalyse uitvoeren, onderzoek doen naar en contact leggen met (hoge-)scholen in de omgeving, een jaaragenda opstellen met relevante evenementen, etc. wordt door ons verzorgd.
Het strategische plan kan rechtstreeks door jouw organisatie worden overgenomen, geïmplementeerd en uitgevoerd.

Employer Branding
Een ander aspect om de instroom van nieuwe medewerkers te vergroten, is Employer Branding. Dit is het ‘promoten’ van de organisatie als werkgever, waardoor je opvalt tussen vergelijkbare organisaties.
Door middel van in- en extern onderzoek is het mogelijk om een ‘corporate identiteit’ vast te stellen. Zo komen we er achter in welke mate je onderscheidend bent ten opzichte van vergelijkbare organisaties.
Deze identiteit, ook wel het Employer Brand genoemd, vormt de basis voor een boodschap richting de arbeidsmarkt. Zo ontstaat een werkgeversmerk, waarmee de organisatie talent aantrekt.
Wanneer jouw organisatie gebaat is bij een efficiënter en kwalitatiever wervingsproces, gaan wij aan de slag voor een goede Employer Branding. We starten met drie fases, namelijk de onderzoeks-, strategie- en activatiefase. Zo vormen we een goede basis voor jouw Employer Brand.
Wij vertalen het merk van uw organisatie naar een sterk werkgeversmerk. We creëren o.a. een cultuurprofiel, een werken-bij site, content en/of events en houden creatieve sessies. Op termijn worden hiermee wervingskosten gereduceerd, wordt de motivatie van werknemers verhoogd en wordt de wervingstijd korter.

Werken-bij Website
Heb je veel openstaande vacatures? Dan kan het raadzaam zijn hiervoor een speciaal ingerichte website te gebruiken. Dit wordt een ‘werken-bij’ website genoemd.
Op deze websites worden openstaande vacatures en de bedrijfscultuur duidelijk gepresenteerd. Dit platform zorgt voor een betere vindbaarheid en is onderdeel van goede Employer Branding.
We bouwen de ‘werken-bij’ site op en zorgen dat hij perfect aansluit bij jouw organisatie en openstaande vacatures. Hierbij worden alle openstaande vacatures door ons verzameld en getoetst, op zowel tekstuele juistheid als commerciële inhoud.
Na goedkeuring worden de vacatures gepubliceerd op de ‘werken bij’ site. Deze is gebruiksvriendelijk, laagdrempelig en geheel uit naam van jouw organisatie.