Het begin

Laura van de Lindeloof van Forp maakte een jaar geleden kennis met Rini Rockx en Aart Lodders, de eigenaren van Sweere. Sweere is een complete financiële dienstverlener met een professionele en inzichtelijke aanpak. Hun deskundige en betrokken medewerkers investeren sterk in een persoonlijke band met hun klanten en een voortdurende intensieve begeleiding. Opgericht in 1981 onder het motto ‘vertrouwd zakendoen’. Nu de partner voor verzekeringen, hypotheken, makelaardij, bankzaken, financiële planning en pensioen. Hier vindt je werkelijk alles onder één dak. Dat is niet alleen bijzonder gemakkelijk, maar vooral ook heel efficiënt.

‘Bij Sweere zijn we nu met 30 mensen waarbij er een goede mix is van een grote groep collega’s die hier al meer dan 10 jaar werken en nieuwe collega’s. Het is heel belangrijk om goed voor je mensen te zorgen waardoor je fijn en langdurig samen kunt werken, zoals Rini en Aart aangeven.

Onze samenwerking

Aart vertelt: ‘We hebben Forp een jaar geleden leren kennen. Daarvoor werkten we samen met een andere partij maar onze contactpersoon ging daar weg. Dat was het moment om ons te gaan oriënteren. We gingen op zoek en kwamen uit bij Laura van de Lindeloof, die ik al kende uit de tijd bij haar vorige werkgever. Tijdens ons eerste gesprek was er gelijk een klik. Ze startte met het invullen van een aantal vacatures die we open hadden staan. Dit heeft ze naar volle tevredenheid gedaan. Maar ze ging verder en keek samen met ons naar de branding van kantoor Sweere en naar de employer branding. Ze heeft ons meegenomen in het snel veranderende HR landschap. Zo organiseerde ze in het najaar van 2022 samen met haar collega Stephanie Timmermans de eerste workshop. Een brainstorm sessie om een beeld te krijgen van de medewerkers, hoe zij het werk vinden en over Sweere denken. Als je al zo lang sturing geeft aan het bedrijf dan is het goed dat er even fris van buitenaf naar gekeken wordt. Medio juni 2023 komt hier een vervolg op. Maar ze gaan ook aan de slag met een workshop voor onze nieuwe collega’s. Kijken wat bij het inwerken, begeleiding en coaching (de onboarding) sterk was en wat er gemist werd of beter kan. En of bij de aanname de juiste verwachtingen gecreëerd zijn. Het is heel belangrijk om in gesprek te blijven met je collega’s en om te checken of de ontwikkelingen die ingezet zijn aan de verwachtingen voldoen. Wij leveren graag een bijdrage aan het positieve gevoel van de medewerker.’

Blij verrast

Rini vult aan: ‘De betrokkenheid en inleving van Forp was snel en goed. Ze begrepen gelijk waar wij voor staan en ook van onze identiteit raakten ze snel de juiste snaar. Ze geven goede opvolging. Ze denken mee en komen met zaken die toegevoegde waarde voor ons opleveren. Ze hebben gezorgd voor meer bekendheid en een sterkere binding van het personeel. Dat is de grootste winst! Hoe langer je met een vast team werkt, hoe beter en sterker je wordt. Kortom Forp heeft meer gedaan dan verwacht, er zijn positieve dingen gebeurd en mooie stappen gezet. Daar zijn wij heel blij mee.’

Neem contact op